Iarina Taban s-a pregătit pentru o carieră în marketing, însă după un scurt internship și-a dat seama că misiunea ei este alta. Din momentul în care i-a fost clar ce vrea să se facă atunci când o să ajungă mare, a început să dezvolte un program educațional pentru copiii din centrele de plasament, singurul de acest fel din România. Avea 25 de ani, dorința de a schimba destinele celor mici, dar și prejudecățile celor mari, și un plan detaliat despre cum o să facă asta. Cinci ani mai târziu, Ajungem Mari înseamnă 2.200 de copii și tineri din centrele de plasament sprijiniți constant, 7.000 de voluntari implicați și o activitate extinsă la nivel național.
“Eu nu am știut ce vreau să mă fac. Când eram foarte mică am zis că o să mă fac femeie de afaceri. Mai târziu, în liceu, am descoperit că îmi plăcea să scriu. Luasem premiu pentru ironie poetică. Însă tot nu îmi era clar ce vreau să mă fac”, a povestit Iarina. Știa, în schimb, că vrea să fie utilă, așa că a inițiat mai multe campanii civice, motivată de dorința de a face bine.
S-a hotărât să studieze marketing, un domeniu care îi permitea să scrie, să fie creativă și să câștige bani făcând ceea ce îi place. “Nu am fost foarte fericită cu ce învățam la facultatea de marketing, la ASE. Era totul foarte teoretic, nimic concret. Învățam teorii și concepte, însă nimeni nu ne spunea cum merg lucrurile în viața reală. La master, la SNSPA, am studiat tot marketing, însă acolo am descoperit o altă lume. Aveam profesori care lucrau în domeniu și care povesteau lucruri foarte concrete despre industrie”, a mărturisit Iarina.
Citește aici întreg interviul.