Roxana Irinei, voluntar Ajungem MARI şi înotător-fundraiser la Swimathon: “Oamenii donează pentru TINE, nu pentru cauză. Fă-i pe oameni să simtă ceva prin comunicarea ta despre campanie.”

Roxana Irinei este campioana noastră en titre când vine vorba de participările Ajungem MARI la Swimathon. În fiecare an scoate răţuştele la înaintare şi face valuri imense de bine în sprijinul copiilor şi tinerilor instituţionalizaţi. Anul acesta a reuşit să strângă suma fabuloasă de 13.600 de lei, iar noi, pe lângă faptul că îi suntem extrem de recunoscători, am pus-o din nou la treabă şi am rugat-o să ne povestească puţin despre felul în care îşi construieşte campaniile de fundraising şi cum reuşeşte să îşi mobilizeze donatorii.

Când ai făcut prima campanie de fundraising şi ce te-a motivat să faci asta?

Prima campanie a fost în 2017 pentru un ONG local, din Iași, pentru o cauză civică. Am strâns puțin peste 1000 de lei. Mi se păreau foarte mulți bani pentru vremea aia, pentru cât efort depusesem. În 2018 am făcut prima campanie pentru Ajungem Mari, când deja începusem voluntariatul aici. Am văzut copiii îndeaproape, am cunoscut voluntarii și munca pe care o depun și am decis că pot ajuta și așa. Am strâns 4000 și ceva de lei și mi se părea EXTRAORDINAR.

Ce ţi s-a părut complicat în acea primă campanie?

Să cer oamenilor bani, să scriu despre campanie, să formez un fir narativ coerent de care să mă țin.

Ce ai învăţat despre fundraising în aceşti ani, de când strângi bani pentru proiectele Ajungem MARI?

Că oamenii sunt generoși chiar și când nu prea înțeleg despre ce e vorba, că oamenii donează pentru TINE, nu pentru cauză. Cauza noastră vine cu explicații la pachet, că nimeni n-o înțelege din prima, așa cum ai înțelege salvarea pisicilor abandonate. Din 2018 încoace mi-am format o bază de susținători care donează an de an și am convingerea că dacă aș schimba cauza, ei tot ar dona, că fac un transfer de încredere de la mine către cauză.

Ce ar trebui să aibă în vedere cei care încep o campanie de acest fel? Ce e indicat să facă şi ce nu?

Ține minte că donează pentru tine și că actul de a dona e un răspuns emoțional, nu rațional. Fă-i pe oameni să simtă ceva prin comunicarea ta despre campanie. Alege tu sentimentul central pe care vrei să-l invoci, însă nu exagera. Nu poți invoca tristețe fără speranță, furie fără calm.

Comunică constant, coerent, personal. Scrie-le oamenilor despre campanie, invită-i să doneze și, important, nu lua personal lipsa lor de răspuns sau vreun refuz. Nu folosi relațiile ca șantaj emoțional față de donatori.

Care sunt cele mai importante lucruri care consideri că pot face diferenţa între o campanie de succes şi una cu mai puţine rezultate pozitive?

Simplu: efortul și pasiunea pe care le investești. Dacă nu vorbești din inimă pentru asta, dacă te ascunzi în spatele unor texte din chatGPT sau a unor imagini de ”duzină” (ca de pe Shutterstock), oamenii te vor percepe ca fals și neimplicat. Dacă TU nu te implici în cauza ta, de ce s-ar implica ei?

Ai primit şi tu destule răspunsuri negative de la cei pe care îi contactai pentru donaţii. Cum le resimţi?

Nu le resimt în niciun fel acum. La prima campanie, în 2017, mă descurajau și mă supărau, dar știam că nu are nimic cu mine, ci cu cauza pe care eu nu o explicam suficient de clar. Am și eu mesaje ignorate, refuzuri, însă le tratez ca ceva ce se întâmplă acum, aici. ”Ok, mă refuzi acum, înțeleg de ce și-ți mulțumesc oricum că mi-ai răspuns”, dar la anul sigur revin. Sunt șanse ca la anul să-mi donezi și să uiți că m-ai refuzat pe 3 iunie 2023. 😊

Roxana, de ce te implici tu în aceste campanii? Ce înseamnă pentru tine?

Mă implic pentru că-mi pasă și pentru că am toată încrederea că sunt importante și ajută. La 32 de ani, după 9 ani de muncă într-un domeniu în care m-am nimerit, efectiv, eu tot nu mă simt ”la locul meu”. Sunt un adult ”realizat” după standardele societății, dar nu mă simt împlinită și doar merg cu valul. I have no idea what i am doing. 😊

Eu n-am avut la cine să apelez, n-am avut acces la resurse, dar aveam o familie care m-a ajutat. 

Copiii aceștia, din Ajungem Mari, pornesc deja cu un handicap mult mai mare decât am avut eu sau mulţi alţi oameni. Statul nu-i ajută, așa că putem să-i ajutăm noi și mă bucur că o facem și mă bucur că pot contribui la asta.

Citeşte şi: Povestea Sarei, tânăra din sistemul de protecție care a mers la terapie pentru a fi din nou fericită – spotmedia.ro

Ajungem Mari logo

AJUNGEM MARI

Str. Henri Coandă, Nr. 15, sector 1, București

Registrul Asociaţiilor şi Fundaţiilor: nr. 503/A/2013

office@ajungemmari.ro

DONEAZĂ

Asociația Lindenfeld

Cont: RO10 BACX 0000 0012 8851 7000

CIF: 32059804