În momentul în care pierd protecția și dragostea familiei, copiii instituționalizați își pierd și direcția, și puterea de a visa. Ajung în sistemul de protecție, pierd tot ce reprezenta normalul lor, iar întreaga lor atenție se îndreaptă către nevoia de supraviețuire. Nu cunosc ce înseamnă un mediu securizant. Nu au suficiente oportunităţi pentru a se dezvolta armonios. Cresc și se confruntă cu o societate care nu știe cum să-i integreze, convinsă fiind că nu au abilitățile necesare.
În aceste condiţii copiii se închid în ei sau se revoltă, renunţă la visuri, nu-și mai doresc nimic de la viață. E greu să te întorci la școală după ce ai repetat de 2 sau 3 ori clasa sau să mai mergi la cursul de canto, când colegii râd de tine pentru că nu ai părinți aproape. E greu să speri la mai bine când toate împrejurările te-au făcut să crezi că nu ai nicio șansă. Puţini sunt cei care vor să fie prieteni cu un copil din sistemul de protecție. Puţini sunt cei care vor să angajeze un tânăr din sistem.
Copiii din sistemul de protecţie trăiesc dezamăgiri, una mai dureroasă ca alta. Iar durerea continuă le fură luxul de a mai visa. E greu să îţi imaginezi viitorul când nu ai o plasă de siguranţă, când nu ai o persoană alături care să te ajute să-ţi îndeplineşti visul.
Noi nu le putem schimba trecutul, dar le putem readuce la viață visurile. Îi putem învăța să viseze din nou, ghidându-le pașii, ajutându-i să descopere ce le place să facă şi la ce sunt buni. Transformăm „ieri” în „astăzi”. Pornind de la un singur vis, construim împreună un viitor.
Copiii din sistemul de protecție sunt foarte talentați, dar au nevoie de noi să le amintim asta constant. Au nevoie de:
- un prieten cu care să construiască un roboțel din lego fără ca asta să li se mai pară o misiune imposibilă;
- un coleg la teme și lecții care să-i învețe cum să citească mai bine o poveste sau cum să facă adunări și scăderi;
- un mentor care să-i încurajeze să urmeze o facultate sau să aibă o meserie;
- un ghid care să le arate lumea frumoasă din afara sistemului;
- un confident care să-i ajute să-și identifice nevoile și visurile.
Modulul de voluntariat dedicat copiilor şi tinerilor aflaţi în sistemul de protecţie durează 8 luni, din noiembrie până la finalul lunii iunie a următorului an. Copiii au nevoie de stabilitate în vieţile lor şi de încrederea că dacă îşi pun bazele în cineva, acel om nu va dispărea subit din viața lor.
Voluntarii urmează să petreacă 3 ore pe săptămână cu copiii, în format fizic, oferindu-le ajutor la teme, meditații, șansa la o viață normală și viitor. Copiii au nevoie de pregătire școlară, consiliere vocațională, excursii, și mai presus de orice, de un prieten.
Să fii voluntar Ajungem MARI este o mare responsabilitate, dar şi o extraordinară bucurie. Nu trebuie să ai un talent aparte, ci trebuie să faci ceva la care ne pricepem cu toții, să faci Bine. Vei lucra însă cu inimi fragile şi suflete mari, aşa că ai nevoie de empatie, de dorinţa de a avea impact în mod real și de asumarea acestei responsabilități.
Tocmai de aceea, te rugăm ca înainte de a te înscrie, să parcurgi toate informațiile de mai jos pentru a înțelege exact cum funcționează programul de voluntariat, cum sunt copiii cu care vei lucra, care sunt nevoile și ce activități vei face cu ei.
Recrutarea voluntarilor care vor să facă bine, schimbând astfel cu paşi mici lumea copiilor din sistemul de protecție, are loc în vara fiecărui an. Căutăm de fiecare dată oameni cu inima mare care să le ofere copiilor și tinerilor instituționalizați 3 ore pe săptămână din timpul lor şi şansa unui viitor mai bun.
Copiii au mare nevoie de implicare și stabilitate. E important ca voluntarii care se alătură programului să rămână cu ei o perioadă mai îndelungată, să nu dispară brusc din vieţile lor și să fie abandonați din nou.
Ședinţele de lucru cu copiii sunt stabilite de comun acord la începutul modulului, iar voluntarii vor păstra acest program pe parcursul întregului modul. De exemplu, vei lucra cu copiii sâmbătă de la ora 10.00. În funcție de vârsta copiilor este recomandat ca ședințele să dureze 2h la care se adaugă încă 1 oră pregătirii lecției. Dacă timpul îți permite, poți lucra pe rând cu două grupe de copii, câte o oră cu fiecare.
Vei lucra săptămânal cu 1-6 copii. În funcție de cunoștințele tale și de nevoile lor vei fi repartizat pentru: a-i ajuta cu pregătirea școlară la materiile pe care le cunoști, a-i însoți la ieșiri și excursii în afara centrelor, a organiza pentru ei diverse ateliere creative și de dezvoltare personală (avem pregătite suporturi de curs cu toate activitățile și jocurile), dar chiar și pentru a te juca cu copiii, a-i asculta în momentele mai dificile și a-i încuraja să aibă inițiativă.
La începutul fiecărui modul vrem să ne asigurăm că voluntarii sunt serioși și consecvenți și se vor implica până la finalul programului, în special pentru că lucrăm cu copii care au suferit deja în urma abandonului sau separării de familie. Vom stabili de comun acord o zi, un interval orar și o activitate care să rămănă constante pe tot parcursul modulului (dacă nu apar situații excepționale).
Pentru activităţile desfăşurate în mod fizic alături de copii, timpul necesar este de 1 oră 30 min – 2 ore în fiecare săptămână. La acestea se mai adaugă încă 1 oră pentru pregătirea activității și pentru redactarea unei scurte descrieri a activității, astfel încât să poată deveni inspirație și pentru ceilalți colegi voluntari.
Activităţile se pot desfăşura în principiu atât în timpul săptămânii, cât şi în weekend, respectând programul de şcoală, de masă și odihnă al copiilor. Programul lor poate varia de la un centru la altul, dar orientativ orele se pot desfășura în intervalele 9-12 (valabil în special pentru zilele de weekend, când copiii nu sunt la şcoală), 15:00-17:00 si 17:00-19:00.
Sunt puține centre unde voluntarii pot veni după ora 18:00, de aceea majoritatea voluntarilor angajați aleg să meargă la copii în weekend. Dacă lucrezi în ture, putem găsi soluții de implicare alături de alți voluntari.
Pentru fiecare centru sunt repartizați 10-20 de voluntari care formează o echipă coordonată de un voluntar. Rolul voluntarului coordonator este de a facilita organizarea și monitoriza voluntarii.
Scopul voluntarului este să fie mentor, model, să îi ajute pe copii să descopere lumea, să prindă încredere în propriile forțe, să devină INDEPENDENȚI și RESPONSABILI!
Ca voluntar Ajungem MARI vei merge săptămânal la copii, în centre, pentru a le transmite informații în funcție de pasiunile și abilitățile tale. Vei susține, alături de un coleg voluntar:
- ședințe de pregătire/ recuperare școlară: română, matematică, engleză, franceză, informatică, fizică etc
- ateliere creative: muzică, dans, fotografie, arte plastice etc.
- ateliere educative: siguranţă online, educaţie pentru sănătate, educaţie civică, TIC, educaţie financiară şi antreprenorială, pe baza suporturilor de curs pregătite deja pe care ţi le punem la dispoziţie
- jocuri şi activităţi de dezvoltare personală, consiliere vocaţională
- ieșiri și excursii: îi însoțești pe copii și tineri la teatru, muzee, spectacole, drumeții în natură, excurii la parcuri de aventură etc. Îi încurajezi, îi înveți să se orienteze și cum să se comporte.
Lucrăm în special cu copii care cresc în instituții de stat, copii care au suferit traume în urma instituționalizării, a abandonului, a abuzurilor (fizice, emoționale si psihice) sau a separării de familii.
Copiii sunt minunați și au un potențial pe care deseori nu îl cunosc. Ei merg fie la școli normale, fie speciale și din păcate, din cauza mediului din care provin și al poveștilor lor de viață, nivelul de cunoștințe al multor copii este mai scăzut decât al colegilor de aceeași vârstă.
În program sunt aproximativ 3500 de copii și tineri, cu vârste între 7 și 20 de ani din centre de plasament, centre de zi, centre în regim de urgență, apartamente de tip familial și din asistență maternală, after school-uri sociale, asociații și fundații private care au în grijă copii în dificultate.
Lucrăm în parteneriat cu Direcțiile Generale de Asistentă Socială și Protecție a Copilului şi cu centre private din București și din 26 de județe.
Copiii sunt diferiți și centrele sunt diferite, de aceea am gândit o structură adaptabilă: o echipă de 2 voluntari va lucra cu grupe mai mari sau mai mici, dar se poate lucra și individual, la cererea centrului și în funcție de nevoia copilului.
Proiectul se desfășoară în București și 26 de județe.
- Ilfov (Domnești, Periș, Săftica)
- București, Sector 1 (zonele: Bucurestii Noi, Străulești, Dămăroaia, Chitila, Aviației)
- București, Sector 2 (zonele: Colentina, Pantelimon, Tei)
- București, Sector 3 (zonele: Ozana/Sălăjan, Titan, Vitan)
- București, Sector 4 (zonele: Berceni, Apărătorii Patriei, Reșița)
- București, Sector 5 (zonele: Rahova, Ferentari, Odăi)
- București, Sector 6 (zonele: Prelungirea Ghencea, Cetatea de Baltă – Lacul Morii, Giulești – Sârbi, Iuliu Maniu)
- jud. Arad (zonele: Arad, Santana, Zădăreni, Vladimirescu)
- jud. Argeș (zonele: Pitești, Mioveni, Câmpulung)
- jud. Bacău (orașul Bacău)
- jud. Bihor
- jud. Bistriţa-Năsăud
- jud. Botoșani (zonele: Botoșani, Dorohoi)
- jud. Brașov (zonele: Codlea, Piatra Craiului, Tărlungeni, Rupea, Săcele, Făgăraș)
- jud. Buzău (zonele: Buzău, Râmnicu Sărat)
- jud. Cluj (zonele: Turda, Gherla, Cluj Napoca, Florești)
- jud. Constanța (zonele: Constanța, Mangalia, Ovidiu)
- jud. Dâmbovița (zonele: Târgoviște, Găești)
- jud. Dolj (orașul Craiova)
- jud. Galați (orașul Galați)
- jud. Gorj (zonele: Vădeni, Târgu Jiu, Răchiți, Rovinari, Scoarța, Novaci, Motru, Săvinești)
- jud. Hunedoara (zonele: Hunedoara, Deva, Săulești)
- jud. Iași (zonele: Iași, Pașcani, Verșeni-Miroslovești, Bogdănești-Horlești)
- jud. Maramureș (zonele: Baia Mare, Sighetu Marmației)
- jud. Mehedinți (zonele: Drobeta Turnu Severin, Gura Văii)
- jud. Mureș (zonele: Ceuașu de Câmpie, Târgu Mureș, Târnăveni, Reghin, Miercurea Nirajului, Sâncraiul de Mureș, Glodeni)
- jud. Neamț (zonele: Târgu Neamț, Piatra Neamț, Roman, Pașcani)
- jud. Prahova (zonele: Brebu, Secăria, Izvoarele, Ploiești, Băicoi, Berceni)
- jud. Sibiu (zonele: Sibiu, Turnu Roșu)
- jud. Suceava (zonele: Suceava, Fălticeni, Solca, Gura Humorului)
- jud. Timiș (zonele: Timișoara, Săcălaz, Covaci, Nădrag, Gavojdia, Lugoj, Sinersig, Checea, Dumbrăviţa)
- jud. Vaslui (zonele: sat Văleni, Vaslui, Bârlad)
- jud. Vrancea (zonele: Odobești, Focșani, Mărășești)
Ajungem MARI își propune să-și extindă activitatea și în alte județe, dacă în timpulcampaniei de recrutare se înscriu în județele respective cel puțin 15 persoane dornice să fie alături de copiii instituționalizați.
Copiii și tineri institutionalizați cu care noi lucrăm sunt vulnerabili și cu un istoric traumatic încărcat Pentru a-i ajuta cât mai mult, ne dorim ca voluntarii noştri să le fie alături pe termen lung.
Procesul de selecție al voluntarilor este un proces care include mai multe etape prin care trec toți voluntarii Ajungem MARI. Ne dorim să selectăm oamenii potriviți, care înțeleg angajamentul pe care și-l asumă și sunt dedicați să le fie alături copiilor pe termen lung.
Pe întregul parcurs al procesului, comunicarea se realizează pe email. Trimitem tututor celor care sunt în procesul de selecție e-mail după fiecare etapă*, indiferent dacă sunt admiși sau respinși.
Etapa 1: Completezi formularul de înscriere
Perioada de înscrieri se desfășoară în perioada 5 august – 30 septembrie 2025.
Te rugăm să îți rezervi cel puțin 30 de minute pentru completarea formularului. Pentru a preveni erorile de înregistrare este de preferat să completezi de pe calculator/laptop, NU telefon. După completarea și trimiterea formularului vei primi pe adresa de e-mail pe care ai trecut-o în formular o copie a răspunsurilor pe care le-ai dat. În cazul în care nu primești această copie (verifică și folderul Spam), te rugăm să mai completezi o dată.
Etapa 2: Materiale informative și programarea la training
În termen de 15 zile din momentul completării și trimiterii formularului de înscriere, vei primi un e-mail cu ”Admis” (plus descrierea următorilor pași, materialele informative și programarea la training) sau ”Respins”.
Persoanele admise primesc pe e-mail câteva materiale informative despre specificul copiilor din sistemul de protecție socială pe care vor trebui să le parcurgă.
Tot în această etapă te vom anunța când anume vom organiza trainingul și testarea psihologică pentru voluntari în județul tău și te vei înscrie pentru participarea la acesta.
Etapa 3: Participi fizic la un training și o testare psihologică organizate în județul tău.
Durata trainingului este de 6 ore, cu o oră pauză de masă. Acesta va fi organizat într-o zi de weekend, iar participarea este obligatorie pentru viitorii voluntari Ajungem Mari.
Durata testării psihologice durează aproximativ 1 oră (se adaugă la durata trainingului). Testarea psihologică face parte din procesul de selecție a voluntarilor. Aceasta se va desfășura în aceeași zi cu trainingul. Există un cost de aproximativ 50 lei (în funcție de județ) al testării psihologice, singurul cost pe care îl vei achita ca voluntar. Ce putem să îți spunem de pe acum este că psihologii cu care noi colaborăm ne oferă prețuri preferențiale (și cât mai mici) deoarece știu cât de importantă este contribuția ta la binele acestor copii.
Etapa 4 Semnezi contractul de voluntariat și trimiți documentele obligatorii pentru voluntariat
Vei primi răspuns Admis/ Respins în termen de 15 zile de la finalizarea training-ului și testării psihologice, în funcție de data în care ai participat la acestea.
Documentele solicitate în baza legii și de Direcțiile Generale de Asistență Socială și Protecție a Copilului pentru lucrul cu copiii și tinerii instituționalizați sunt copia CI, adeverință medicală, cazierul judiciar și certificatul de integritate (ultimele două se obțin gratuit de la orice secție de poliție) și alte documente cerute de autoritățile locale, dacă va fi necesar.
Primești pe e-mail procedura de semnare contract în momentul în care ești declarat ”Admis” în programul de voluntariat. Contractul se considera valid după primirea tuturor documentelor și după semnarea acestuia de către ambele părți.
Perioada de semnare a contractelor și primirea documentelor este între 5 octombrie – 5 noiembrie.
Etapa 5: Participi la întâlnirea obligatorie de cunoaștere a voluntarilor și a coordonatorului din județul tău.
După semnarea contractului de voluntariat intri în grupurile de facebook necesare și vei participa la întâlnirea fizică a voluntarilor din județul unde ai fost repartizat. La întâlnirea de cunoaștere vor participa voluntari noi, voluntari vechi și echipa de coordonatori locali pe județ. Vei afla informații specifice despre centrele și copiii din județul tău, activitatea de până acum și care sunt colegii tăi voluntari.
Etapa 6: Ești repartizat pentru întâlnirile cu copiii
Coordonatorii locali vor face repartizarea și programul de întâlniri fizice/online în funcție de disponibilitatea ta și de programul copiilor. Odată stabilit programul, vei putea începe să lucrezi cu copiii, săptămânal, să-i ajuți și să le fii alături minim 8 luni.
Programul de voluntariat (modul 2025-2026) începe de la 15 noiembrie 2025, dată la care trebuie finalizate toate etapele procesului de recrutare.
*Dacă nu primești e-mail de la noi după una dintre etape, te rugăm să ne scrii cât mai repede pentru a-ți putea retrimite e-mailul și a continua să parcurgi pașii.
Ce fac ca voluntar?
Voluntarii merg săptămânal în centre timp de 2 ore și îi ajută pe copii să învețe/ recupereze la o materie aleasă de comun acord (în funcție de abilitățile voluntarului și nevoile copiilor) sau să își îmbunătățească abilitățile sau cunoștințele generale prin ateliere creative sau de cultură generală, se joacă cu copiii, îi susțin și îi încurajează, îi ajută să își descopere noi pasiuni, îi sprijină pentru a își atinge obiectivele. Voluntarii îi pot implica pe copii în activități în afara centrelor, de tipul ieșirilor și excursiilor educative/ recreative, vizitelor de orientare profesională în companii sau însoţindu-i la cursuri vocaționale, logopedie sau terapie.
Ce vârste au copiii?
Copiii de la Ajungem MARI au vârste cuprinse intre 7 și 20 de ani.
Câți copii sunt într-o grupă?
În funcție de specificul activității, de centrul/apartamentul unde ești repartizat, de nevoile și nivelul copiilor, poți lucra individual sau cu grupe de la 2 la 12 copii.
Cu cine merg la copii?
Voluntarii merg în echipe de câte 2 sau mai mulți voluntari, în funcție de specificul centrului și de spațiul disponibil. Se pot înscrie de la început alături de un coleg (vor fi repartizați împreună dacă programul lor coincide) sau este repartizat alături de alt voluntar cu aceleași opțiuni legate de program, deplasare și cunoștinţe.
Copiii dintr-o grupă sunt de aceeași vârstă?
În același centru/apartament sunt în general copii de vârste diferite. În funcție de nevoi și specificul activității, poți forma o grupă de copii cu vârste cât mai apropiate sau poţi include în unele activități și copii cu vârste diferite (de exemplu la jocuri, ieșiri sau excursii).
Cum sunt centrele?
Structurile în care lucrezi sunt foarte diferite, chiar și în cazul în care au un profil asemănător: centre de plasament, centre de zi, centre de primire în regim de urgență. centre educaționale pentru copii din asistență maternală, apartamente de tip familial sau căsuțe de tip familial.
Sunt copii cu dizabilități/nevoi speciale?
În general copiii cu care lucrăm nu au dizabilități severe – unii copii mai prezintă întârzieri în dezvoltare din cauza mediului în care au crescut și lipsei stimulării cognitive.
Avem însă și câteva centre cu copii cu dizabilități, fie locomotorii, fie ce țin de dezvoltarea lor. Acestea sunt în București, Gorj, Mureș, Timiș. Avem voluntari care lucrează cu ei de mulți ani și au rezultate minunate. Nu e nevoie de experiență sau studii speciale, ci de inimă deschisă, răbdare și dorința sinceră de a ajuta.
Copiii din centre sunt orfani?
Copiii din centre nu sunt toți orfani. Sunt și copii care au rămas fără părinți, însă majoritatea au părinți care fie au fost decăzuți din drepturile părintești, fie păstrează încă aceste drepturi, însă situația financiară și legală i-a determinat să îi lase pe copii în sistemul de protecție socială.
* Semnez un contract de voluntariat?
Conform legii voluntariatului, sunt câteva documente obligatorii încheiate la începutul activităţii între organizaţia-gazdă şi voluntar: contract de voluntariat, fişă de post, fişă de protecţie, cazier judiciar, fișă de integritate comportamentală, adeverință medicală..
* Pot rămâne voluntar mai mult de 8 luni?
Sigur! Cu cât voluntarii rămân mai mult timp alături de copii, cu atât pot avea un impact mai mare şi îi pot ajuta mai mult! Contractul de voluntariat se reînnoiește.
* Pot să devin voluntar chiar dacă voi lipsi o perioadă scurtă de timp?
Implicarea voluntarilor trebuie să fie constantă, săptămânal, timp de 8 luni. Cu toate acestea te poţi înscrie liniştit ca voluntar chiar dacă ştii că vei lipsi o perioadă scurtă de timp (2-3 săptămâni maxim)
* Ce fac dacă vreau să mă înscriu după termenul limită?
Pe parcursul unui an facem o singură recrutare de voluntari (în lunile august-septembrie), modulele noastre de voluntariat fiind de câte 8 luni de zile. Dacă ai ratat termenul te aşteptăm cu mare drag la următorul modul. Din păcate, nu putem accepta înscrieri între module. De aceea te sfătuim să ne urmăreşti pe site şi pe Facebook pentru a fi la curent cu termenul limită de înscrieri şi eventualele prelungiri.
* E nevoie de experienţă de predare/ lucru cu copiii?
Nu e nevoie de experienţă în lucrul cu copiii. Voluntarii participă la un training iniţial şi pot participa la training-uri opţionale pe parcursul modulelor, iar pentru cazuri deosebite pot primi consiliere individuală.
* Am nevoie de o diplomă pentru a preda, de exemplu, engleză sau matematică?
Nu e nevoie de un document care să ateste pregătirea. Nivelul copiilor este adesea destul de scăzut, iar voluntarii se înscriu pentru materii pe care le stăpânesc bine.
* Primesc diplomă/ adeverință de voluntariat?
Voluntarii primesc adeverinţă de voluntariat la finalul celor 8 luni de modul dacă au îndeplinit un număr de minim 40 ore de voluntariat. Nu acordăm adeverinţă celor care nu ating acest prag minim. De asemenea, experiența de voluntariat în cadrul Ajungem MARI nu se poate echivala cu practica la facultate. Nu putem acorda adeverință de practică, doar de voluntariat.
* Experienţa de voluntariat se trece ca vechime de muncă?
Experienţa ca voluntar nu se înregistrează ca vechime în muncă, ci doar ca experienţă de lucru. Competenţele dobândite sau abilităţile îmbunătăţite pot fi menţionate în CV.
Ce spun voluntarii despre noi
Peste 10.000 de voluntari ai organizației au ajuns în aceşti ani la mii de copii din București și 26 județe din țară. Au făcut cu ei meditaţii, i-au dus la cursuri vocaţionale, în tabere şi excursii de-o zi, la logopedie sau psihoterapie şi, mai presus de orice, le-au fost sprijin moral şi emoţional.
„Ajungem MARI este locul unde am întâlnit altfel de oameni – oameni minunați, care dăruiesc fără să se întrebe “ce câștig eu din asta” fiindcă câștigul este evident satisfacția sufletească de a face bine. Este locul în care am crescut ca om prin experiențele pe care le-am avut. Este locul unde am învățat o grămadă de lucruri noi. Și nu în ultimul rând, este locul unde am văzut o lume diferită de turnul nostru de fildeș de acasă și de la serviciu, o lume care te face să te simți norocos și recunoscător pentru ceea ce ai și pentru ceea ce poți să dai. Copiii și voluntarii pe care i-am întâlnit aici mi-au schimbat viața.” – Claudia Maftei, voluntar Ajungem MARI
„Copiii au nevoie de cineva care să fie acolo pentru ei, pentru care ei să conteze. Pe mine mă sună copiii foarte des ca să-mi povestească ce au făcut la şcoală sau cum a decurs ziua lor sau doar că tuşesc. Au nevoie de afecţiune pentru a-şi clădi încrederea în ei şi să poată creşte MARI” – Iuliana Casian, voluntar Ajungem MARI
„Cred cu tărie că educația e cea care poate aduce schimbarea și, mai mult, prin educație putem să le oferim copiilor instituționalizați șansa de a ajunge adulți independenți. Faptul că-i văd cum se schimbă de la o întâlnire la alta, că devin mai încrezători, că zâmbesc mai mult, mă motivează să continui”, Anca Sabou, voluntar Ajungem MARI
„Toate întâlnirile cu copiii din sistemul de protecție sunt importante. Că te joci sau povesteşti cu ei, că faci un atelier sau un curs, că îi ajuţi la teme, realizezi mult timp după aceea că au ţinut minte ceva ce le-ai spus şi că le este de folos. Iar asta, cred eu, e esenţa a ceea ce facem”, Iuliana Baciu Ersen, voluntar Ajungem MARI
„Avem atât de multe de învățat de la copiii din sistemul de protecție. Cum să împarți, cum să te bucuri de ceea ce primești, cum să spui „mulțumesc”, dar, cel mai important, cum să zâmbești. Chiar dacă nu provin din cel mai vesel mediu, nici pe departe, au cele mai frumoase zâmbete din lume”, Denisa Agafiței, voluntar Ajungem MARI
„Dacă astăzi copiii instituționalizați sunt mai deschiși și pregătiți pentru viața de după ieșirea din sistem, acest lucru li se datorează din plin tuturor voluntarilor. Sunt mult mai încrezători, prețuiesc libertatea și învață să meargă înainte spre o viață mai bună”, Adina Pascal, voluntar Ajungem MARI, coordonator voluntari și coordonator proiect dedicat adolescenților și tinerilor instituționalizați
3500 DE COPII ȘI TINERI INSTITUȚIONALIZAȚI AU NEVOIE DE TINE!
NU LE POȚI SCHIMBA TRECUTUL, DAR LE POȚI READUCE LA VIAȚĂ VISURILE.