Am încheiat înscrierile pentru următorul modul de voluntariat. Vă mulțumim pentru susținere și pentru că doriți să fiți alături de copiii din centrele de plasament pe parcursul anului școlar!

Am închis înscrierile în toate județele și ne pregătim de următoare etapă de selecție, cea a trainingurilor.  
Vom lansa un nou apel la voluntariat in iulie 2020. Daca doriti sa deveniti voluntar in urmatorul modul care va incepe anul viitor in octombrie-noiembrie ne puteti lasa datele completand formularul “SUNT INTERESAT SA DEVIN VOLUNTAR”, iar noi va vom trimite e-mail cand vom lansa urmatorul apel la voluntariat pentru a va asigura ca nu veti rata perioada de inscrieri. 
 
Am trimis mail de ADMIS/RESPINS tuturor persoanelor care au completat formularul de înscriere. Rugăm toate persoanele admise să completeze formularul primit pe e-mail și să confirme daca pot sau nu participa la training-ul din judetul lor. 
  

Mai jos găsiți planificarea trainingurilor pentru următorul modul. Doar persoanele care au primit e-mail de la noi pot participa la training. 

Atentie! Planificarea nu este definitiva. Pot aparea modificari in functie de numarul persoanelor confirmate. Data finala va fi comunicata prin e-mail celor admisi.  Acestea sunt singurele traininguri organizate. In unele judete sunt mai multe date datorita numarului mare de participanti. Este important ca cei care doresc sa devina voluntari sa participe INTEGRAL la trainingul din judetul lor, in caz contrar nu vor putea face parte din echipa Ajungem MARI in acest modul.
 
  • București+Ilfov (Periș, Voluntari): 14,15,21,22,28,29 septembrie
  • Arad – Arad: 28 septembrie
  • Argeș – Pitești, Câmpulung: 14-15 septembrie
  • Bacău – Bacău: 5 octombrie
  • Brăila – Brăila: 28 septembrie
  • Bihor – Oradea, Saniob: 21 septembrie
  • Botoșani – Botoșani: 28 septembrie
  • Brașov – Codlea, Târlungeni, Săcele, Rupea, Dacia: 5 octombrie
  • Buzău – Buzău: 28 septembrie
  • Constanța – Constanța, Agigea: 22 septembrie
  • Cluj – Cluj-Napoca, Turda, Gherla: 21-22 septembrie
  • Dâmbovița – Târgoviște: 5 octombrie
  • Dolj – Craiova: 12 octombrie
  • Galați – Galați: 28-29 septembrie
  • Hunedoara – Deva: 28 septembrie
  • Gorj – Târgu Jiu: 29 septembrie
  • Iași – Iași: 14, 15, 28 septembrie
  • Mureș – Târgu Mureș, Reghin: 14 septembrie
  • Neamț – Piatra Neamț: 28 septembrie
  • Prahova – Plopeni, Ploiești, Sinaia, Câmpina: 21 septembrie
  • Sibiu – Sibiu, Orlat, Cisnădie: 21 septembrie
  • Suceava – Suceava: 21 septembrie
  • Timiș – Timișoara, Recaș: 14,15,21 septembrie
  • Vrancea – Focșani: 29 septembrie

 

Te rugăm să citești informațiile despre programul nostru și să te înscrii până la datele menționate mai jos, completând formularul de la Pasul 1.  

După completarea formularului, vei primi un email de confirmare a înscrierii. Ulterior, toate persoanele înscrise până pe 8 septembrie vor primi email de ADMIS-RESPINS, cel târziu până pe 15 septembrie. Verifică şi folderul de SPAM/BULK; e posibil ca e-mailul să ajungă acolo. 

Dacă nu ai primit e-mailul automat de confirmare înseamnă că a apărut o eroare şi formularul nu s-a trimis. Asta se întâmplă de regulă atunci formularul este accesat de pe telefon. În acest caz, te rugăm să încerci din nou, însă de pe laptop sau calculator. 

Dacă nu ai primit până pe 15 septembrie niciun răspuns de la noi (nici mail de ADMIS nici de RESPINS) te rugăm să ne scrii la adresa:

  • voluntarbucuresti@ajungemmari.ro – dacă ai aplicat ca voluntar în Bucuresti si Ilfov
  • voluntarnational@ajungemmari.ro – dacă ai aplicat ca voluntar pentru celelalte judeţe în care lucrăm

Precizează în email numele complet şi judeţul pentru care ai aplicat.


Proiectul „Dă-ți pasiunea mai departe” se desfășoară permanent. Activitatea este organizată în module de voluntariat de câte 8 luni, pe parcursul anului școlar, timp în care voluntarii îi vizitează săptămânal pe copiii și ținerii din centre.

Înainte de a te înscrie, te rugăm să parcurgi toate informațiile de mai jos pentru a înțelege exact cum funcționează programul de voluntariat, despre copiii cu care vei lucra, care sunt nevoile și ce activități vei face cu ei. 


Cum te înscrii ca voluntar?

Procesul de recrutare presupune următorii pași simpli:

Pasul 1: Completezi formularul online de înscriere.

În formular va trebui să completezi și LINK-ul profilului tău de Facebook, nu doar numele, fiindcă sunt mai multe persoane cu același nume. Avem nevoie de această informație, pentru a putea ține legătura în timpul programului de voluntariat. Comunicarea internă se face pe Facebook, în grupuri secrete unde sunt postate rapoartele de activitate la copii, anunțurile și informațiile pentru voluntari. Dacă nu ai deja un cont activ, te rugăm să îți creezi unul.

Pasul 2: Participi la training 

Într-o zi de sâmbătă sau duminică, timp de 8-9 ore, vom organiza training-ul de inițiere în lucrul cu copiii și tinerii cu traumă. Vei primi informații despre copii și nevoile lor, centre, program și idei de lucru, precum și care sunt documentele necesare pentru definitivarea intrării în program.

Pasul 3 : Semnezi contracul de voluntariat 

Odatî ce ai trecut de procesul de selecție, te invităm să semnezi contractul de voluntariat și fișa de post și să participi la instructajul SSM. Pentru începerea activității, vom avea nevoie de la tine de câteva documente standard: copie CI, adeverință de la medicul de familie care atestă că ești sănătos și apt pentru voluntariat și cazier judiciar valabil. În unele județe, autoritățile cer și alte documente extra și testări psihologice.

Ca voluntar, vei lucra într-un singur centru, unde vei fi repartizat alături de voluntari noi, dar și voluntari cu experiență care îi cunosc deja pe copii. Repartizarea se face în funcție de disponibilitatea ta ca program și distanță, în funcție de abiliățile și pasiunile tale, dar mai ales, în funcție de nevoile copiilor de învățare. Fiecare echipă are un coordonator, care îndrumă voluntarii și intermediază comunicarea între voluntari și centrul în care activează aceștia.  


Află mai multe

Proiectul Dă-ți pasiunea mai departe

Acesta este primul și cel mai important proiect al programului educațional Ajungem MARI desfășurat de Asociația Lindenfeld. Voluntarii își folosesc pasiunile și abilitățile în sprijinul nevoilor diferite ale copiilor instituționalizați, îi motivează să învețe, îi ajută să capete încredere în forțele lor și devin pentru ei profesori, prieteni și modele. 

Proiectul a demarat în București în vara anului 2014 cu fonduri 0, dar cu 70 de voluntari care au ajutat 150 de copii. Proiectul s-a extins rapid în București și în țară, iar numărul voluntarilor și al copiilor a tot crescut, astfel încât în prezent se implică 1.600 de voluntari în sprijinul a peste 2.200 de copii din București și 24 de județe.

Copiii incluși în program sunt urmăriți și susținuți pe termen lung de voluntari. Pentru rezultatele obținute, Dă-ți pasiunea mai departe a fost desemnat în 2015 Proiectul anului în educație la Gala Națională a Voluntarilor și a primit premiul I la Gala Societății Civile. În 2016, proiectul a primit recunoaștere și din partea Ministerului Muncii, iar în 2019 Premiul pentru Curaj la Gala Oameni pentru Oameni


Principiile de bază ale programului 

Activitățile Ajungem MARI se bazează pe educație și toate proiectele desfășurate de voluntarii noștri sunt dezvoltate în acest scop – educarea și formarea copiilor și tinerilor din centrele de plasament sau medii defavorizate. 

Ne axăm pe educație, dezvoltare personală și integrare socială: recuperare școlară, ateliere și activități care să îmbunătățească abilitățile copiilor, cursuri vocaționale, consiliere vocațională, cursuri de calificare. Odată ce aceste nevoi fundamentale sunt acoperite , putem folosi resursele în scopuri secundare, ca îmbunătățirea mediului copiilor sau alte necesități.

Tratăm cu respect și empatie toate persoanele, nu discriminăm, indiferent de rasă, culoare, sex, orientare sexuală, limbă, religie, situație socială, opinie politică sau orice altă opinie.

Păstrăm echilibrul în activități și în relațiile cu toți participanții.

Implicăm copiii în primul rând în activități educative, cu prioritate în fața celor recreative.

Menținem o relație echilibrată voluntar–copil: stabilim limite între noi, comunicăm clar ce putem face în cadrul programului de voluntariat, nu promitem mai mult decât putem face și înțelegem rolul temporar al voluntarilor în viețile copiilor; nu le creăm așteptări  și nu îi dezamăgim. 


Cum sunt copiii și centrele?

Lucrăm în special cu copii din centre de plasament de stat, copii care au suferit traume în urma instituționalizării, a abandonului sau a separării de familii.

Copiii sunt minunați și au un potențial pe care deseori nu îl cunosc. Ei merg la școli normale sau speciale și din păcate, datorită mediului din care provin și al poveștilor lor de viață, nivelul de cunoștințe al multor copii este mai scăzut decât al colegilor de aceeași vârstă.

În program sunt aproximativ 2.200 de copii și tineri, cu vârste între 5 și 20 de ani din centre de plasament, centre de zi, centre în regim de urgență, apartamente de tip familial și din asistență maternală, after school-uri sociale, asociații și fundații private care au în grijă copii în dificultate.

Lucrăm în parteneriat cu Direcțiile Generale de Asistentă Socială și Protecție a Copilului din București (sectoarele 1, 2, 3, 4 și 6) și din 24 de județe. 

Copiii sunt diferiți și centrele sunt diferite, de aceea am gândit o structură adaptabilă: o echipă de 2 voluntari va lucra cu grupe mai mari sau mai mici, dar se poate lucra și individual, la cererea centrului și în funcție de nevoia copilului.


Care este rolul voluntarului Ajungem MARI?

Scopul voluntarului este să fie mentor, model, să îi ajute pe copii să descopere lumea, să prindă încredere în propriile forțe, să devină INDEPENDENȚI și RESPONSABILI!

Ca voluntar Ajungem MARI vei merge săptămânal la copii, în centre, pentru a le transmite informații în funcție de pasiunile și abilitățile tale. Vei susține, alături de un coleg voluntar:

  • ședințe de pregătire/ recuperare școlară: română, matematică, engleză, franceză, informatică, fizică etc
  • ateliere creative: muzică, dans, fotografie, arte plastice etc

Prin joacă și metode interactive, îi ajuți pe copii:

  • să învețe cu drag și curiozitate, după ce îți pregătești un plan de activități care să îi atragă
  • să prindă încredere în ei prin încurajări permanente și aprecierea micilor lor succese
  • să își dezvolte abilități – de lucru în echipă, de comunicare etc
  • să înțeleagă lumea din jur prin exemple și povești
  • să își însușească valori și norme de comportament în societate
  • să fie mai motivați să își continue studiile și să își găsească un drum în viață

Rolul de voluntar este foarte frumos și îți poate aduce foarte multă energie, bucurii și satisfacții, dar reprezintă și o provocare, aceea de a găsi metode care să îi atragă și motiveze pe copii.

Pentru asta e nevoie de un pic de răbdare și perseverență, de o atitudine deschisă și un pic de imaginație. Te ajutăm și noi, prin training-uri și consiliere!


Cum sunt voluntarii? Cine poate deveni voluntar?

Voluntarii Ajungem MARI sunt în general adulți, studenți sau liceeni, de la 16 ani în sus, fără limită superioară de vârstă, comunicativi, implicați și dornici să îi ajute într-adevăr pe copii. Vă rugăm să respectaţi limita de 16 ani. Nu facem nicio abatere de la această regulă.

Nu este necesară experiența anterioră de predare, dar este de preferat să fii o persoană deschisă, calmă, doritoare să învețe lucruri noi și căreia să îi placă să lucreze în echipă. Punem accent pe consecvență, atitudine deschisă, seriozitare și implicare pe termen lung, cel puțin un modul de 8 luni.

Înainte de a participa la activități, voluntarii participă la training la care află tot ce trebuie să știe despre program, mediul de lucru și specificul copiilor cu care vor lucra. Pe parcursul modulelor voluntarii primesc sfaturi de la consilieri educaționali și alți voluntari cu experiență.

Descurajăm implicarea în proiect pentru alt scop decât sprijinul copiilor. Oferim adeverință de voluntariat la finalul modulului doar voluntarilor care respectă cerințele proiectului – număr de prezente și completarea rapoartelor de voluntariat. Voluntarii Ajungem MARI nu vin cu scopul să adopte copiii, să îi ia acasă definitiv sau temporar, în weekend sau în vacanță! 

Ce presupune implicarea ca voluntar în proiect?

Disponibilitate pe termen lung

Modulul de voluntariat durează 8 luni. Programul poate fi mai flexibil pe prioada vacanței sau în situații excepționale.

Consecvență

Săptămânal, în ședințe de două ore cu copii (într-un interval ales la inceput de modul de comun acord), plus o oră de organizare a activității și raportare. 

Seriozitate și respectarea angajamentelor 

În relația cu asociația și centrele partenere, dar mai ales cu copiii, care au nevoie de persoane care să le fie modele. 

Lucru în echipă 

Voluntarii merg în echipe de 2 la o grupă de copii, iar pentru copiii unui centru se pot implica 10-20 de voluntarii. Cu cât echipa de voluntari este mai unită și discută despre soluții pentru binele copiilor, cu atât mai bune vor fi rezultatele obținute. 

Confidențialitate 

Voluntarii protejează imaginea, identitatea și istoricul copiilor. 

Abordare optimistă, atitudine deschisă 

Voluntarii se concentrează pe prezentul și viitorul copiilor, fără să îi victimizeze.


Cum se desfășoară proiectul? 

La înscriere te rugăm să ne spui care sunt pasiunile tale și să alegi 3 materii sau domenii despre care le poți împărtăși copiilor mai multe informații. 

La începutul fiecărui modul vrem să ne asigurăm că voluntarii sunt serioși și consecvenți și se vor implica timp de minim 8 luni, în special pentru că lucrăm cu copii care au suferit deja în urma abandonului sau separării de familie. Vom stabili de comun acord o zi, un interval orar și o activitate pe care le respecți pe tot parcursul modulului (dacă nu apar situații excepționale). 

Programul tău la centru va fi de o ședință pe săptămână, cu durata de două ore, împreună cu un alt voluntar. Cea de-a treia oră prevăzută pentru activitatea săptămânală va fi dedicată pentru pregătirea și raportarea activității. 

La centre se merge în principiu în orice zi a săptămânii, respectând programul de masă și odihnă al copiilor. Programul lor poate varia de la un centru la altul, dar orientativ orele se pot desfășura în intervalele 9-12 și 13:30-19. 

Sunt foarte puține centre unde voluntarii pot veni după ora 18:00, de aceea majoritatea voluntarilor angajați aleg să meargă la copii în weekend. Dacă lucrezi în ture, putem găsi soluții de implicare alături de alți voluntari. 

Pentru fiecare centru sunt repartizați 10-20 de voluntari care formează o echipă coordonată de un voluntar. Rolul voluntarului coordonator este de a facilita organizarea și monitoriza voluntarii. 

După training-ul obligatoriu la care participi înainte de începerea activității, pe parcursul modulului poți participa și la alte training-uri opționale. De asemenea, vei primi îndrumare și consiliere de la voluntarii care îi cunosc  pe copii, de la consilieri educaționali, coordonatori de proiect, în cadrul ședințelor cu echipele de centre și a grupurilor de suport. 

La finalul modulului de 8 luni poți alege să continui activitatea la copii, iar pentru ei sprijinul tău poate fi foarte important. 


Unde se desfășoară proiectul?

Proiectul se desfășoară în București și 24 de județe:

  • Arad – Arad 
  • Argeș – Pitești, Câmpulung 
  • Bacău – Bacău 
  • Brăila – Brăila
  • Bihor – Oradea, Saniob
  • Botoșani – Botoșani
  • Brașov – Codlea, Târlungeni, Săcele, Rupea, Dacia
  • Buzău – Buzău
  • Constanța – Constanța, Agigea
  • Cluj – Cluj-Napoca, Turda, Gherla
  • Dâmbovița – Târgoviște
  • Dolj – Craiova
  • Galați – Galați
  • Hunedoara – Deva
  • Gorj – Târgu Jiu
  • Iași – Iași
  • Ilfov – Periș, Voluntari
  • Mureș – Târgu Mureș, Reghin
  • Neamț – Piatra Neamț
  • Prahova – Plopeni, Ploiești, Sinaia, Câmpina
  • Sibiu – Sibiu, Orlat, Cisnădie
  • Suceava – Suceava
  • Timiș – Timișoara, Recaș
  • Vrancea – Focșani 

Proiectul s-a extins în țara datorită implicării coordonatorilor locali. Aceștia sunt persoane dornice să ofere 5 ore săptămânal ca voluntari pentru organizarea activității locale și ne ajută să atragem voluntari locali pentru noi orașe sau județe.

Dacă ești interesat/ă să devii coordonator, te rugăm să ne trimiți CV-ul și o scrisoare de intenție la adresa office@ajungemmari.ro. Mai multe informații pe pagina Devino coordonator în orașul tău.  

 


Planificare pentru modulul de toamnă 2019-vară 2020:

Iulie-septembrie: perioada de înscrieri;

Septembrie-octombrie: training-urile de formare a voluntarilor; 

Octombrie: repartizarea voluntarilor la copii și organizarea activității;   

Noiembrie: începerea activității; 

Noiembrie 2019 – iunie 2020– desfășurarea activității cu copiii, conform programului stabilit.

*Planificarea poate fi ajustată în funcție de numărul voluntarilor înscriși în fiecare judet. Voluntarii primesc toate informațiile referitoare la situația în județul lor, pe e-mail, după înscriere. 


Alte proiecte în care te poți implica ulterior 

Explorator pentru o zi 

Îi însoțești pe copii și tineri la teatru, muzee, spectacole etc. îi încurajezi, îi înveți să se orienteze și cum să se comporte. 

Îndrăznește să visezi 

Îi însoțești pe adolescenți și tineri în vizite de orientare profesională în diverse locuri de muncă, ca ei să descopere ce le place, la ce sunt buni și ce pot deveni.

Educație financiară 

Susții cursuri de educație financiară după o structură adaptată care să îi ajute să înțeleagă cum să se descurce după ce părăsesc centrele.


Îți mulțumim că alegi să te implici! Fiecare încurajare și fiecare experiența frumoasă îi ajută pe copii să Ajungă MARI.

Te așteptăm cu drag în echipa de voluntari Ajungem MARI! 

To Top