Am încheiat înscrierile la voluntariat pentru modulul mai-octombrie 2019 pentru toate judetele mai putin Buzau.  Mulțumim din inimă voluntarilor și tuturor celor care au fost alături de noi și ne-au susținut! 

Urmatorul modul va fi de 8 luni, in perioada octombrie 2019 – iunie 2020. Daca doresti sa devii voluntar Ajungem MARI si sa le fii alaturi copiilor din centrele de plasament in urmatorul modul completeaza acest FORMULARiar noi iti vom trimite e-mail cand vom publica formularul oficial de inscriere. 


Planificare Traininguri modul mai-octombrie 2019

Am trimis e-mail de ADMIS/RESPINS tuturor celor inscrisi si informatii legate de training pentru cei care au trecut in etapa urmatoare. Ii rugam pe toti cei admisi sa confirme participarea la training. 

ATENTIE! E posibil sa mai apara modificari ale datelor de training, in functie de numarul persoanelor confirmate. Va rugam sa urmariti constant e-mailul pentru a fi la curent cu orice schimbare intervenita. 

23 MARTIE: Bucuresti, Dambovita, Galati, Timis, Cluj, Iasi

24 MARTIE: Bucuresti, Arges, Timis, Braila, Cluj, Iasi. 

30 MARTIE: Bucuresti, Buzau, Constanta, Prahova, Brasov, Arad, Suceava

31 MARTIE: Bucuresti, Prahova, Brasov, Suceava

6 APRILIE: Sibiu, Vrancea, Iasi

7 APRILIE: Hunedoara, Neamt, Mures

13 APRILIE: Dolj, Bacau, Botosani

14 APRILIE: Gorj

*Bihor – 6 sau 13 aprilie. Urmeaza sa revenim cu data exacta.


Proiectul „Dă-ți pasiunea mai departe” se desfășoară permanent, iar activitatea este organizată în module de voluntariat de câte 6 luni în care voluntarii îi vizitează săptămânal pe copiii și ținerii din centre. Înainte de a te înscrie te rugăm să parcurgi toate informațiile de mai jos pentru a întelege exact cum funcționează programul de voluntariat, cum sunt copiii cu care vei lucra, care sunt nevoile și ce activități vei face cu ei. 


Cum te înscrii ca voluntar?

Procesul de recrutare presupune următorii pași simpli:

Pasul 1: Completezi formularul online de înscriere.

In formular va trebui sa completezi si  LINK-ul exact al profilului tău de facebook, nu numele (sunt mai multe persoane cu același nume). Comunicarea interna pe timpul programului de voluntariat se va face pe Facebook, in grupuri secrete unde sunt postate rapoartele de activitate la copii si toate anunturile si informatiile pentru voluntari de aceea e nevoie sa ai cont de Facebook, iar in cazul in care nu ai deja un cont activ, te rugam sa iti creezi unul daca vei fi selectat ca voluntar.

Pasul 2: Participi la training, într-o zi de sâmbătă sau duminică, timp de 8-9 ore. Vei primi informații despre copii, centre, program, nevoi, idei de lucru, documente necesare.

Pasul 3: Semnezi contracul de voluntariat. Dacă ai trecut de procesul de selecție te invităm să semnezi contractul de voluntariat și fișa de post și să participi la instructajul SSM. Înainte te anunțăm de ce documente ai nevoie pentru începerea activității. Documente standard necesare: copie CI, adeverință de la medicul de familie care atestă că ești sănătos și apt pentru voluntariat și cazier judiciar valabil. În unele județe autoritățile cer documente extra și testări psihologice.

Activitătile propriu-zise încep în luna mai. Training-ul inițial se organizează într-un județ dacă sunt peste 30 de voluntari înscriși –  dacă numărul nu este atins, doritorii sunt rugați să ajute la recrutare. Toate persoanele înscrise vor fi contactate până pe:

  •  10 martie, județele Arad, Argeș, București, Brașov, Cluj, Constanța, Galați, Iași, Prahova, Suceava și Timiș.
  •  15 martie, județele Bacău, Botoșani, Buzău, Brăila, Bihor, Dâmbovița, Dolj Gorj, Hunedoara, Mureș, Neamț, Sibiu și Vrancea.

AFLĂ MAI MULTE:

Proiectul „Dă-ți pasiunea mai departe”

„Dă-ți pasiunea mai departe” este primul și cel mai important proiect implementat în  cadrul programului educațional Ajungem MARI desfășurat de Asociația Lindenfeld. Voluntarii își folosesc pasiunile și abilitățile în sprijinul nevoilor diferite ale copiilor instituționalizați, îi motivează să învețe, îi ajută să capete încredere în forțele lor și devin pentru ei profesori, prieteni și modele. 

Proiectul a demarat în București în vara anului 2014 cu fonduri 0 dar cu 70 de voluntari care au ajutat 150 de copii. Proiectul s-a extins rapid în București și în țară, iar numărul voluntarilor și al copiilor a tot crescut, astfel încât în toamnă 2016 se implicau 1.300 voluntari în sprijinul a 2.000 de copii din București și 24 de județe. De atunci numărul copiilor este constant sau în ușoară creștere, iar numărul voluntarilor variază între 1000 și 1300, în funcție de perioada de înscrieri. Copiii incluși în program sunt urmăriți și susținuți pe termen lung de voluntari. Pentru rezultatele obținute, „Dă-ți pasiunea mai departe” a fost desemnat în 2015 ”Proiectul anului în educație” la Gala Națională a Voluntarilor și a primit premiul I la Gala Societății Civile. Proiectul a primit în 2016 recunoaștere și din partea Ministerului Muncii.


Principiile de bază ale programului 

Activitătile Ajungem MARI se bazează pe educație și toate proiectele desfășurate de voluntarii noștri sunt dezvoltate în acest scop: educarea și formarea copiilor și tinerilor din centrele de plasament sau medii defavorizate. 

Ne axăm pe educație, dezvoltare personală și integrare socială – recuperare școlară, ateliere și activități care să îmbunătățească abilitățile copiilor, cursuri vocaționale, consiliere vocațională, cursuri de calificare. După ce aceste direcții sunt bine acoperite, putem folosi resursele în scopuri secundare, ca îmbunătățirea mediului copiilor sau acoperirea altor nevoi.

Tratăm cu respect și empatie toate persoanele, nu discriminăm indiferent de rasă, culoare, sex, orientare sexuală, limbă, religie, opinie politică sau orice altă opinie, de situație socială.

Păstrăm echilibrul în activități și în relațiile cu cei implicați. Implicăm copiii în primul rând în activități educative, cu prioritate în fața celor recreative. Menținem o relație echilibrată voluntar copil – stabilim clar limite între noi și ce putem face în cadrul programului de voluntariat, nu promitem mai mult decât putem face și înțelegem rolul temporar al voluntarilor în viețile copiilor; nu le creăm așteptări, nu îi dezamăgim. 


Cum sunt copiii și centrele?Lucrăm în special cu copii din centre de plasament de stat, copiii care au suferit traume în urma instituționalizării, a abandonului sau a separării de familii.  Copiii sunt minunați și au un potențial pe care deseori nu îl cunosc. Copiii merg la școli normale sau speciale și din păcate, datorită mediului din care provin și al poveștilor lor de viață, nivelul de cunoștințe al multor copii este mai scăzut decât al colegilor de aceeași vârstă.

În program sunt peste 2000 de copii și tineri între 3 și 20 de ani din centre de plasament, centre de zi, centre în regim de urgență, apartamente de tip familial și din asistență maternală, after school-uri sociale, asociații și fundații private care au în grijă copii în dificultate. Lucrăm în parteneriat cu Direcțiile Generale de Asistentă Socială și Protecție a Copilului din București (sectoarele 1, 2, 3, 4 și 6) și din 24 de județe. 

Ca voluntar, vei lucra într-un singur centru, unde vei fi repartizat alături de voluntari noi și voluntari cu experiență care îi cunosc deja pe copii și vei avea un coordonator care să te îndrume. Copiii sunt diferiți și centrele sunt diferite, iar în urma experienței în fiecare centru o echipă de 2 voluntari poate lucra cu grupe mai mari sau mai mici sau se poate lucra individual la cererea centrului în funcție de nevoia copilului.


Care este rolul voluntarului Ajungem MARI?

Scopul voluntarului este să fie mentor, model, să îi ajute pe copii să descopere lumea, să prindă încredere în propriile forțe, să devină INDEPENDENȚI și RESPONSABILI!

Ca voluntar Ajungem MARI vei merge săptămânal la copii în centre pentru a le transmite informații în funcție de pasiunile și abilitățile tale. Vei susține alături de un coleg voluntar ședințe de pregătire/ recuperare școlară (română, matematică, engleză, franceză, informatică, fizică etc) sau ateliere creative (muzică, dans, fotografie, arte plastice etc) și prin joacă și metode interactive, îi ajuți pe copii:

– să învețe cu drag și curiozitate, după ce îți pregătești un plan de activități care să îi atragă

– să prindă încredere în ei prin încurajări permanente și aprecierea micilor lor succese

– să își dezvolte abilități – de lucru în echipă, de comunicare etc

– să înțeleagă lumea din jur prin exemple și povești

– să își însușească valori și norme de comportament în societate

– să fie mai motivați să își continue studiile și să își găsească un drum în viață

Rolul de voluntar este foarte frumos și îți poate aduce foarte multă energie, bucurii și satisfacții, dar reprezintă și o provocare, aceea de a găsi metode care să îi atragă și motiveze pe copii. Pentru asta e nevoie de un pic de răbdare și perseverență, de o atitudine deschisă și un pic de imaginație. Te ajutăm și noi, prin training-uri și consiliere!


Cum sunt voluntarii? Cine poate deveni voluntar?

Voluntarii Ajungem MARI sunt în general oameni MARI, adulți, studenți sau liceeni, de la 16 ani în sus (fără limită superioară de vârstă), comunicativi, implicați și dornici să îi ajute într-adevăr pe copii.

Nu este necesară experiența anterioră de predare, dar este de preferat să fii o persoană deschisă, calmă, doritoare să învețe lucruri noi și căreia să îi placă să lucreze în echipă. Punem accent pe consecvență, atitudine deschisă, seriozitare și implicare pe termen lung, cel puțin un modul de 6 luni.

Înainte de a participa la activități, voluntarii participă la training la care află tot ce trebuie să știe despre program, mediul de lucru și specificul copiilor cu care vor lucra. Pe parcursul modulelor voluntarii primesc sfaturi de la consilieri educaționali și alți voluntari cu experiență.

Descurajăm implicarea în proiect pentru alt scop decât sprijinul copiilor. Oferim adeverință de voluntariat la finalul modulului doar voluntarilor care respectă cerințele proiectului – număr de prezente și completarea rapoartelor de voluntariat. Voluntarii Ajungem MARI nu vin cu scopul să adopte copiii, să îi ia acasă (definitiv sau temporar, în weekend sau în vacanță)!


Unde se desfășoară proiectul?

Proiectul se desfășoară în București și 24 de județe: Arad (Arad), Argeș (Pitești, Câmpulung), Bacău (Bacău), Brăila (Brăila), Bihor (Oradea, Saniob), Botoșani (Botoșani), Brașov (Codlea, Târlungeni, Săcele, Rupea, Dacia), Buzău (Buzău), Constanța (Constanța, Agigea), Cluj (Cluj-Napoca, Turda, Gherla), Dâmbovița (Târgoviște), Dolj (Craiova), Galați (Galați), Hunedoara (Deva), Gorj (Târgu Jiu), Iași (Iași), Ilfov (Periș, Voluntari), Mureș (Târgu Mureș, Reghin), Neamț (Piatra Neamț), Prahova (Plopeni, Ploiești, Sinaia, Câmpina), Sibiu (Sibiu, Orlat, Cisnădie), Suceava (Suceava), Timiș (Timișoara, Recaș), Vrancea (Focșani). În București lucrăm cu Direcțiile Generale de Asistență Socială și Protecție a Copilului din Sectoarele 1, 2, 3, 4 și 6, iar datorită numărului mare de voluntari înscriși (raport 1 voluntar: 2 copii), putem repartiza voluntarii în funcție de zona și disponibilitatea de deplasare, program și abilitățile lor, astfel încât să răspundă cât mai bine nevoilor copiilor.

Proiectul s-a extins în țara pe măsura implicării coordonatorilor locali. Dacă sunt persoane dornice să ofere 5 ore săptămânal ca voluntari pentru organizarea activității locale, putem atrage local voluntari pentru noi orașe sau județe. Cei interesați să devină coordonatori pot trimite CV-ul și o scrisoare de intenție la adresa office@ajungemmari.ro. Mai multe detalii: http://goo.gl/7mqwzV.

 


Cum se desfășoară proiectul?

Pentru a te înscrie în proiect este nevoie să parcurgi pașii detaliați mai jos. Selecția presupune mai multe etape, ușor de trecut pentru voluntarii dornici să îi ajute pe copii. La începutul fiecărui modul vrem să ne asigurăm că voluntarii sunt serioși și consecvenți și se vor implica timp de minim 6 luni, în special pentru că lucrăm cu copii care au suferit deja în urma abandonului sau separării de familie. La înscriere te rugăm să ne spui care sunt pasiunile tale și să alegi 3 materii sau domenii despre care le poți împărtăși copiilor mai multe informații.

După selecția online urmează training-ul inițial obligatoriu, ce durează 8-9 ore și abordează cele mai importante teme: specificul și nevoile copiilor instituționalizați și metode interactive de lucru care să îi atragă pe copii. Pe parcursul modulului poți participa și la alte training-uri opționale.

Dacă ai trecut de toate etapele de selecție, inclusiv cea a training-ului, urmează semnarea contractului de voluntariat și repartizarea la centre. Repartizarea se face în funcție de disponibilitatea ta ca program și distanță, în funcție de abiliățile și pasiunile tale, dar mai ales, în funcție de nevoile copiilor de învățare. Programul tău la centru este de 2 ore pe săptămână (într-o singură sedință la centru) și mergi împreună cu un alt voluntar, un prieten alături de care te înscrii sau un nou coleg. A 3-a oră pe care o dedici săptămânal este pentru pregătirea și raportarea activității. 

La centre se merge în principiu în timpul săptămânii și în weekend, de luni până duminică, respectând programul de masă și odihnă al copiilor. Programul lor poate varia de la un centru la altul, dar orientativ orele se pot desfășura în intervalele 9-12 și 13:30-19. Sunt foarte puține centre unde voluntarii pot veni după ora 18:00 – majoritatea voluntarilor care lucrează merg la copii în weekend. La începutul modulului stabilim de comun acord o zi, o oră și o activitate pe care le respecți pe tot parcursul modulului (dacă nu apar situații excepționale). Dacă lucrezi în ture, putem găsi soluții de implicare alături de alți voluntari.

Pentru fiecare centru sunt repartizați 10-20 de voluntari care formează o mare echipă coordonată de un voluntar care facilitează organizarea și monitorizează voluntarii. Pe parcurs poți primi îndrumare și consiliere de la voluntarii  care îi cunosc  pe copii, de la consilieri educaționali, coordonatori de proiect, online, la training-urile opționale, ședințe cu echipele de centre, în cadrul unor grupuri de suport.

La finalul modulului de 6 luni poți alege să continui activitatea la copii, iar pentru ei sprijinul tău poate fi foarte important. 


Planificare pentru modulul de primavara-toamna 2019:

Ianuarie-februarie: perioada de înscrieri // Martie: training-urile de formare a voluntarilor // Aprilie: repartizarea voluntarilor la copii și organizarea activitătii  // Mai: începerea propriu-zisa a activității// Mai-octombrie – activitati la copii

Această planificare diferă în funcție de numărul voluntarilor înscriși în fiecare judet. Voluntarii primesc toate informațiile pe e-mail după înscriere referitor la situația în județul lor.

Termen limita de inscriere: 10 martie pentru judetele in care am prelungit inscrierea (ne puteți contacta și ulterior și putem adapta o variantă de implicare).

Persoanele inscrise vor primi mail de informare daca au trecut sau nu mai departe in etapa trainingurilor pana pe 15 martie. Daca pana la aceasta data nu ati primit niciun mail de la noi, va rugam sa ne scrieti pe office@ajungemmari.ro si sa mentionati acest lucru precum si numele dvs. complet si judetul pentru care v-ati inscris. 

Urmeaza sa postam planificarea trainingurilor. Atenţie aceasta nu este definitivă, datele se pot modifica, în funcţie de numărul persoanelor înscrise. 

IMPORTANT! Trimitem mail, indiferent daca raspunsul este unul pozitiv sau negativ, tuturor persoanelor care s-au inscris. In cazul in care nu primesti niciun mail de la noi pana la datele specificate anterior te rugam sa ne scrii asta intr-un mail pe office@ajungemmari.ro in care sa precizezi numele complet si judetul pentru care te-ai inscris. 


Ce presupune implicarea ca voluntar în proiect?

Este nevoie de:

Disponibilitate pe termen lung – modulul de voluntariat durează 6 luni; programul poate fi mai flexibil pe prioada vacanței sau în situații excepționale

Consecvență – săptămânal timp de 3 ore pe săptămână din care 2 activitate propriu-zisă la copii (într-un interval ales la inceput de modul de comun acord) și 1 de organizare a activității și raportare 

Seriozitate și respectarea angajamentelor – în relația cu asociația și centrele partenere, dar mai ales cu copiii, care au nevoie de persoane care să le fie modele 

Lucru în echipă – voluntarii merg în echipe de 2 la o grupă de copii, iar pentru copiii unui centru se pot implica 10-20 de voluntarii; cu cât echipa de voluntari este mai unită și discută despre soluții pentru binele copiilor, cu atât va obține rezultate mai bune

Confidențialitate – voluntarii protejează imaginea, identitatea și istoricul copiilor 

Abordare optimistă, atitudine deschisă – voluntarii se concentrează pe prezentul și viitorul copiilor, fără să îi victimizeze.


Alte proiecte în care te poți implica ulterior:

 

Dacă te înscrii ca voluntar „Dă-ți pasiunea mai departe” poți participa și în alte proiecte 

  • „Explorator pentru o zi” – îi însoțești pe copii și tineri la teatru, muzee, spectacole etc. îi încurajezi, îi înveți să se orienteze și cum să se comporte
  • „Îndrăznește să visezi” – îi însoțești pe adolescenți și tineri în vizite de orientare profesională în diverse locuri de muncă, ca ei să descopere ce le place, la ce sunt buni și ce pot deveni
  • Educație financiară – susții cursuri de educație financiară după o structură adaptată care să îi ajute să înțeleagă cum să se descurce după ce părăsesc centrele

Iti multumim ca alegi sa te implici! Fiecare incurajare si fiecare experienta frumoasa ii ajuta pe copii sa AJUNGA MARI!

Te asteptam cu drag in echipa de voluntari Ajungem MARI! 

 

 

To Top