POȚI SALVA VIEȚI CHIAR DACĂ
NU ȘTII SĂ OPEREZI PE CORD DESCHIS

Înscrierile pentru următorul modul de voluntariat încep în august 2023

Copiii din centrele de plasament au nevoie ca de aer de oameni care să le fie sprijin, care să-i înţeleagă şi să le dea încredere. Sunt peste 45.000 de copii şi tineri aflaţi în sistemul de protecţie în România. Aproximativ 9.000 de copii intră în sistem în fiecare an, ca urmare a abandonului sau a diverselor tragedii care le lovesc familiile, iar cei mai mulţi dintre ei au suferit traume emoţionale ce au nevoie de multă muncă și ajutor pentru a putea fi depăşite. Din cauza acestor traume, copiii instituționalizați nu mai au puterea să-şi observe şi să-şi atingă potenţialul.

În fiecare an căutăm noi voluntari care să lucreze cu copiii din centrele de plasament
Este nevoie de mult… dar totuşi de puţin ca să schimbi lumea unui astfel de copil. Din 2014 programul educaţional Ajungem MARI desfășurat de Asociația Lindenfeld aduce o schimbare semnificativă şi vizibilă în vieţile a mii de copii aflaţi în sistemul de protecţie. Din 2014 voluntarii Ajungem MARI îi învaţă pe copii să fie cea mai bună versiune a lor, îi pregătesc pentru o viață independentă în momentul în care părăsesc sistemul de protecție, fac cu ei teme, meditații, merg cu ei în excursii și tabere şi exersează bunătatea zi de zi.

Vrei o provocare în viața ta? Vrei să ieși din zona de confort? Dezvoltare personală? La noi ai parte de toate!
Să fii voluntar Ajungem MARI este o mare responsabilitate, dar şi o extraordinară bucurie. Nu ai nevoie de vreun talent special, nici de multe facultăţi sau să operezi pe cord deschis. Vei lucra însă cu inimi fragile şi suflete mari, aşa că ai nevoie de empatie, de dorinţa de a avea impact în mod real și de asumarea acestei responsabilități. Tocmai de aceea, te rugăm ca înainte de a te înscrie să parcurgi toate informațiile de mai jos pentru a înțelege exact cum funcționează programul de voluntariat, cum sunt copiii cu care vei lucra, care sunt nevoile și ce activități vei face cu ei.

În fiecare an derulăm o nouă campanie de recrutare a voluntarilor care vor să facă bine, schimbând astfel cu paşi mici lumea copiilor din centrele de plasament. În fiecare an căutăm oameni cu inima mare care să le ofere copiilor din centrele de plasament 2 ore pe săptămână din timpul lor şi şansa unui viitor mai bun.

Modulul de voluntariat dedicat copiilor şi tinerilor aflaţi în sistemul de protecţie durează 8 luni, din noiembrie până la finalul lunii iunie a următorului an. Copiii au nevoie de stabilitate în vieţile lor şi de încrederea că dacă îşi pun bazele în cineva, acel om nu va dispărea subit din viața lor.

Ședintele de lucru cu copiii vor fi stabilite de comun acord de la începutul modulului și vei păstra acest program pe parcursul întregului modul. De exemplu, vei lucra cu copiii sâmbătă de la ora 10.00. În funcție de vîrsta copiilor, este recomandat ca ședințele să dureze 1h – 1h 30′, iar cele fizice 1h 30′ – 2h. Vei dedica înca 30 de minute pregătirii lecției. Dacă timpul îți permite, poți lucra, pe rând cu două grupe de copii, câte o oră cu fiecare.

Vei lucra săptămânal cu 1-6 copii. În funcție de cunoștințele tale și de nevoile lor, vei fi repartizat pentru a-i ajuta cu pregătirea școlară la materiile pe care le cunoști, pentru a-i însoți la ieșiri și excursii în afara centrelor, pentru a organiza ateliere creative și de dezvoltare personală (avem pregătite suporturi de curs cu toate activitățile și jocurile). 

Activitatea de voluntar se desfăşoară în primul rând FIZIC, dar există și posibilitatea de a lucra ONLINE, în funcție de situația particulară din fiecare județ. Te rugăm să ții cont că vor avea prioritate voluntarii care doresc să lucreze fizic în județele în care acest lucru este posibil. De aceea, dacă vei alege să lucrezi online e posibil să fii repartizat la copii din alte județe, unde există logistica necesară pentru organizarea întâlnirilor online. 

La începutul fiecărui modul vrem să ne asigurăm că voluntarii sunt serioși și consecvenți și se vor implica timp de minim 8 luni, în special pentru că lucrăm cu copii care au suferit deja în urma abandonului sau separării de familie. Vom stabili de comun acord o zi, un interval orar și o activitate pe care le respecți pe tot parcursul modulului (dacă nu apar situații excepționale). 

Pentru activităţile desfăşurate online, programul tău va fi de o ședință pe săptămână, cu durata de 1 oră – 1 oră 30 min, iar pentru cele fizice 1 oră 30 min – 2 ore. La acestea se adaugă încă 1 oră săptămânal pentru pregătirea și raportarea activității. 

Activităţile se pot desfăşura în principiu atât în timpul săptămânii, cât şi în weekend, respectând programul de şcoală, de masă și odihnă al copiilor. Programul lor poate varia de la un centru la altul, dar orientativ orele se pot desfășura în intervalele 9-11 (valabil pentru zilele de weekend, când copiii nu sunt la şcoală), 14:00-16:00 si 17:00-19:00. 

Sunt puține centre unde voluntarii pot veni sau pot participa la activităţi online după ora 18:00, de aceea majoritatea voluntarilor angajați aleg să meargă la copii în weekend. Dacă lucrezi în ture, putem găsi soluții de implicare alături de alți voluntari. 

Pentru fiecare centru sunt repartizați 10-20 de voluntari care formează o echipă coordonată de un voluntar. Rolul voluntarului coordonator este de a facilita organizarea și monitoriza voluntarii. 

Scopul voluntarului este să fie mentor, model, să îi ajute pe copii să descopere lumea, să prindă încredere în propriile forțe, să devină INDEPENDENȚI și RESPONSABILI!

Ca voluntar Ajungem MARI vei merge săptămânal la copii, în centre, pentru a le transmite informații în funcție de pasiunile și abilitățile tale. Vei susține, alături de un coleg voluntar:

  • ședințe de pregătire/ recuperare școlară: română, matematică, engleză, franceză, informatică, fizică etc
  • ateliere creative: muzică, dans, fotografie, arte plastice etc.
  • ateliere educative: siguranţă online, educaţie pentru sănătate, educaţie civică, TIC, educaţie financiară şi antreprenorială, pe baza suporturilor de curs pregătite deja pe care ţi le punem la dispoziţie
  • jocuri şi activităţi de dezvoltare personală, consiliere vocaţională
  • ieșiri și excursii: îi însoțești pe copii și tineri la teatru, muzee, spectacole, drumeții în natură, excurii la parcuri de aventură etc. Îi încurajezi, îi înveți să se orienteze și cum să se comporte. 

Lucrăm în special cu copii din centre de plasament de stat, copii care au suferit traume în urma instituționalizării, a abandonului sau a separării de familii.

Copiii sunt minunați și au un potențial pe care deseori nu îl cunosc. Ei merg la școli normale sau speciale și din păcate, datorită mediului din care provin și al poveștilor lor de viață, nivelul de cunoștințe al multor copii este mai scăzut decât al colegilor de aceeași vârstă.

În program sunt aproximativ 3000 de copii și tineri, cu vârste între 7 și 20 de ani din centre de plasament, centre de zi, centre în regim de urgență, apartamente de tip familial și din asistență maternală, after school-uri sociale, asociații și fundații private care au în grijă copii în dificultate.

Lucrăm în parteneriat cu Direcțiile Generale de Asistentă Socială și Protecție a Copilului şi cu centre private din București și din 24 de județe. 

Copiii sunt diferiți și centrele sunt diferite, de aceea am gândit o structură adaptabilă: o echipă de 2 voluntari va lucra cu grupe mai mari sau mai mici, dar se poate lucra și individual, la cererea centrului și în funcție de nevoia copilului.

Proiectul se desfășoară în București și 23 de județe.

  • Arad –Sântana, Zăbreni
  • Argeș – Pitești, Câmpulung 
  • Bacău – Bacău 
  • Botoșani – Botoșani, Dorohoi
  • Brașov – Rupea, Dacia, Făgăraș, Codlea, Târlungeni, Săcele, Teliu, Hărman, Lunca Calnicului
  • Buzău – Buzău, Râmnicu Sărat
  • Constanța – Constanța, Agigea, Mangalia
  • Cluj – Cluj-Napoca, Turda, Gherla
  • Dâmbovița – Târgoviște
  • Dolj – Craiova
  • Galați – Galați
  • Hunedoara – Deva, Hunedoara
  • Gorj – Târgu Jiu, Scoarța, Răchiți, Petrești, Novaci*
  • Iași – Iași, Pașcani, Verșeni
  • Ilfov – Periș
  • Mehedinți – Drobeta-Turnu Severin
  • Mureș – Târgu Mureș, Sântana de Mureș, Reghin, Sâncraiu de Mureș, Sighișoara, Ceuaș
  • Neamț – Piatra Neamț, Târgu Neamț, Roman
  • Prahova – Breaza, Brebu, Vălenii de Munte, Izvoare
  • Sibiu – Sibiu, Orlat
  • Suceava – Suceava, Gura Humorului, Solca.
  • Timiș – Timișoara, Recaș, Lugoj, Gavojdia
  • Vaslui* – Vaslui, Negrești, Bârlad*
  • Vrancea – Focșani, Panciu, Odobești, Dumbrăveni, Mereșești

Copiii și tineri institutionalizați cu care noi lucrăm sunt vulnerabili și cu traume diverse. Pentru a-i ajuta cât mai mult ne dorim ca voluntarii noştri să le fie alături pe termen lung.

Procesul de selecție al voluntarilor este un proces care include mai multe etape de selecție prin care trec toți voluntarii Ajungem MARI. Ne dorim să selectăm oamenii potriviți care înțeleg angajamentul pe care și-l asumă și sunt dedicați să le fie alături copiilor pe termen lung.

Pe întregul parcurs al procesului, comunicarea se realizează pe email. Trimitem tututor celor care sunt în procesul de selecție e-mail după fiecare etapă*, indiferent dacă sunt admiși sau respinși.

Etapa 1: Completezi formularul de înscriere

Te rugăm să îți rezervi cel puțin 30 de minute pentru completarea formularului. Pentru a preveni erorile de înregistrare, este de preferat să completezi de pe calculator/laptop, NU telefon. Oricum ar fi, ar trebui să primești pe email formularul pe care l-ai completat, dupa trimiterea acestuia.

Etapa 2: Completezi formularul de voluntar informat.

Persoanele care trec de prima etapă primesc pe email câteva materiale informative despre specificul copiilor din centrele de plasament pe care vor trebui să le parcurgă. După ce ai parcurs materialele informative, te vom ruga să răspunzi la câteva întrebări ca să vedem dacă ai ințeles specificul activității și al copiilor. Tot aici vei selecta și datele când poți participa la trainingul online. Vei primi de la noi răspuns dacă ai trecut mai departe în etapa trainingurilor, în functie de data completării formularului de înscriere la voluntariat.

Etapa 3: Participi la un training online pe Zoom de 4 ore care include o testare psihologică.

Pe lângă faptul că este informativ, trainingul este încă un pas în selecția voluntarilor pentru că include testarea psihologica și un interviu. Este obligatoriu să participi cu video. Există un cost de 35 lei al testării psihologice, singurul cost pe care îl vei achita ca voluntar.  Vei primi răspuns Admis/ Respins după training, în funcție de data în care ai participat la training.

Etapa 4: Semnezi contractul de voluntariat și trimiți documentele obligatorii pentru voluntariat

Documentele solicitate în baza legii și de Directiile Generale de Asistență Socială și Protecție a Copilului pentru lucrul cu copiii și tinerii instituționalizați sunt copia CI, adeverință medicală, cazierul judiciar și certificatul de integritate (ultimele două se obțin gratuit de la orice secție de poliție). Primești pe email contractul pe care il vei completa și semna și pe care îl vei încărca scanat PDF, împreună cu restul documentelor.

Etapa 5: Participi la întâlnirea obligatorie de cunoaștere a voluntarilor și a coordonatorului din județul tău. 

În funcție de numărul voluntarilor înscriși vom organiza 1-2 întâlniri fizice în fiecare județ unde vor participa voluntari noi, voluntari vechi și echipa de coordonatori locali pe județ. Vei afla informații specifice despre centrele și copiii din județul tău, activitatea de până acum și care sunt colegii tăi voluntari.

Etapa 6: Ești repartizat pentru întâlnirile cu copiii

După semnarea contractului de voluntariat și întâlnirea fizică vei fi adăugat în grupul de Facebook al voluntarilor din județul unde ai fost repartizat. Coordonatorii locali vor face repartizarea și programul de întâlniri fizice/online în funcție de disponibilitatea ta și de programul copiilor. Odată stabilit programul vei putea începe să lucrezi cu copiii, săptămânal, să-i ajuți și să le fii alături pentru următoarele 8 luni.

*Dacă nu primești e-mail de la noi după una dintre etape, te rugăm să ne scrii cât mai repede pentru a-ți putea retrimite e-mailul și a continua să parcurgi pașii.

Ce fac ca voluntar?

Voluntarii merg săptămânal în centre timp de 2 ore și îi ajută pe copii să învețe/ recupereze la o materie aleasă de comun acord (în funcție de abilitățile voluntarului și nevoile copiilor) sau să își îmbunătățească abilitățile sau cunoștințele generale prin ateliere creative sau de cultură generală. Voluntarii îi pot implica pe copii în activități în afara centrelor, de tipul ieșirilor și excursiilor educative/ recreative, vizitelor de orientare profesională în companii sau insotindu-i la cursuri vocaționale, logopedie sau terapie.

Ce vârste au copiii?

Copiii de la Ajungem MARI au vârste cuprinse între 7 şi 21 de ani.

Câți copii sunt într-o grupă?

În funcție de specificul activității, de centrul/apartamentul unde ești repartizat, de nevoile și nivelul copiilor, poți lucra individual sau cu grupe de la 2 la 12 copii.

Cu cine merg la copii?

Voluntarii merg în echipe de cate 2 sau mai mulți voluntari, în funcție de specificul centrului și de spațiul disponibil. Se pot înscrie de la început alături de un coleg (vor fi repartizați împreună dacă programul lor coincide) sau este repartizat alături de alt voluntar cu aceleași opțiuni legate de program, deplasare și cunoștinte.

Copiii dintr-o grupă sunt de aceeași vârstă?

În același centru/apartament sunt în general copii de vârste diferite. În funcție de nevoi și specificul activitățîi, poți forma o grupă de copii cu vârste cât mai apropiate sau poți include în unele activități și copii cu vârste diferite (de exemplu la jocuri, ieșiri sau excursii).

Cum sunt centrele?

Structurile în care lucrezi sunt foarte diferite, chiar și în cazul în care au un profil asemănător: centre de plasament, centre de zi, centre de primire în regim de urgență. centre educaționale pentru copii din asistența maternală, apartamente de tip familial sau căsuțe de tip familial.

Sunt copii cu dizabilități/nevoi speciale?

În general copiii cu care lucram nu au dizabilități severe – unii copii mai prezintă întârzieri în dezvoltare și datorită mediului în care au crescut și lipsei stimulării cognitive.

Avem însă și câteva centre cu copii cu dizabilități, fie locomotorii, fie ce țin de dezvoltarea lor. Acestea sunt în București, Gorj, Mureș, Timiș. Avem voluntari care lucrează cu ei de mulți ani și au rezultate minunate. Nu e nevoie de experiență sau studii speciale, ci de inimă deschisă, răbdare și dorința sinceră de a ajuta.

Copiii din centre sunt orfani?

Copiii din centre nu sunt toți orfani. Sunt și copii care au rămas fară părinți, însă majoritatea au părinți care fie au fost decăzuți din drepturile părintești, fie păstrează încă aceste drepturi, însă situația financiară și legală i-a determinat să îi lase pe copii în sistemul de protecție socială.

* Semnez un contract de voluntariat?

Conform legii voluntariatului sunt câteva documente obligatorii încheiate la începutul activităţii între organizaţia-gazdă şi voluntar: contract de voluntariat, fişă de post, fişă de protecţie.

* Pot rămâne voluntar mai mult de 8 luni?

Sigur! Cu cât voluntarii rămân mai mult timp alături de copii, cu atât pot avea un impact mai mare şi îi pot ajuta mai mult! Contractul de voluntariat se reînnoiește.

* Pot să devin voluntar chiar dacă voi lipsi o perioadă scurtă de timp?

Implicarea voluntarilor trebuie să fie constantă, săptămânal, timp de 8 luni. Cu toate acestea te poţi înscrie liniştit ca voluntar chiar dacă ştii că vei lipsi o perioadă scurtă de timp (2-3 săptămâni maxim)

* Ce fac dacă vreau să mă înscriu după termenul limită?

Pe parcursul unui an facem o singură recrutare de voluntari (în lunile august-septembrie), modulele noastre de voluntariat fiind de câte 8 luni de zile. Dacă ai ratat termenul de înscriere, te aşteptăm cu mare drag la următorul modul. Din păcate, nu putem accepta înscrieri între module. De aceea te sfătuim să ne urmăreşti pe site şi pe Facebook pentru a fi la curent cu termenul limită de înscrieri şi eventualele prelungiri.

* E nevoie de experienţă de predare/ lucru cu copiii?

Nu e nevoie de experienţă de predare sau în lucrul cu copiii. Voluntarii participă la un training iniţial şi pot participa la training-uri opţionale pe parcursul modulelor, iar pentru cazuri deosebite pot primi consiliere individuală.

* Am nevoie de o diplomă pentru a preda, de exemplu, engleza sau matematica?

Nu e nevoie de un document care să ateste pregătirea. Nivelul copiilor este adesea destul de scăzut, iar voluntarii se înscriu pentru materii pe care le stăpânesc bine.

* Primesc diplomă/adeverință de voluntariat?

Voluntarii primesc adeverinţă de voluntariat la finalul celor 8 luni de modul dacă au îndeplinit un număr de minim 40 ore de voluntariat. Nu acordăm adeverinţă celor care nu ating acest prag minim. De asemenea, experiența de voluntariat în cadrul Ajungem MARI nu se poate echivala cu practica la facultate. Nu putem acorda adeverință de practică, doar de voluntariat.

* Experienţa de voluntariat se trece ca vechime de muncă?

Experienţa ca voluntar nu se înregistrează ca vechime în muncă, ci doar ca experienţă de lucru. Competenţele dobândite sau abilităţile îmbunătăţite pot fi menţionate în CV.

Ce spun voluntarii despre noi

Peste 9.000 de voluntari ai organizației au ajuns în aceşti ani la mii de copii din București și alte 24 județe din țară. Au făcut cu ei meditaţii, i-au dus la cursuri vocaţionale, în tabere şi excursii de-o zi, la logopedie sau psihoterapie şi, mai presus de orice, le-au fost sprijin moral şi emoţional.

„Ajungem MARI este locul unde am întâlnit altfel de oameni – oameni minunați, care dăruiesc fără să se întrebe “ce câștig eu din asta” fiindcă câștigul este evident satisfacția sufletească de a face bine. Este locul în care am crescut ca om prin experiențele pe care le-am avut. Este locul unde am învățat o grămadă de lucruri noi. Și nu în ultimul rând, este locul unde am văzut o lume diferită de turnul nostru de fildeș de acasă și de la serviciu, o lume care te face să te simți norocos și recunoscător pentru ceea ce ai și pentru ceea ce poți să dai. Copiii și voluntarii pe care i-am întâlnit aici mi-au schimbat viața.” Claudia Maftei, voluntar Ajungem MARI


„Copiii au nevoie de cineva care să fie acolo pentru ei, pentru care ei să conteze. Pe mine mă sună copiii foarte des ca să-mi povestească ce au făcut la şcoală sau cum a decurs ziua lor sau doar că tuşesc. Au nevoie de afecţiune pentru a-şi clădi încrederea în ei şi să poată creşte MARI” Iuliana Casian, voluntar Ajungem MARI 

Pentru a continua activitatea de voluntariat şi a implementa proiectele noastre pentru copiii din centrele de plasament din aceste judeţe avem nevoie de câte 1 coordonator care să se ocupe de organizarea activităţii la nivel local şi de coordonarea voluntarilor din judeţ pentru următorul modul de voluntariat.

Durata modului de voluntariat este de 1 an de zile.
Ne dorim ca viitorul coordonator să fie o persoană care crede în cauza noastră, dornică de implicare, bine organizată şi căreia îi place să comunice cu oamenii.

 

Responsabilităţile de bază ale coordonatorului de judeţ:

  • Monitorizează şi mobilizează voluntarii
  • Comunică constant cu voluntarii
  • Realizează postări pe grupul de facebook al voluntarilor
  • Încurajează activităţile (ieşiri cu copiii, ateliere etc.)
  • Verifică rapoartele voluntarilor
  • Le ascultă nevoile şi transmite propunerile/problemele lor către echipa de bază Ajungem MARI
  • Oferă soluţii pentru situaţiile cu care se confruntă
  • Organizează întâlniri periodice cu voluntarii (online/fizic)
  • Menţine legătura cu centrele
  • Informează centrele de programul voluntarilor (tabel trimis pe email)
  • Verifică nevoile existente ale copiilor din centrele din judeţ
  • Se asigură că personalul facilitează accesul voluntarilor fizic/online

Organizare si administrare

  • Centralizarea datelor (număr de copii, activităţi etc.)
  • Deconturi
  • Sprijin pentru implementarea proiectelor locale
  • Sprijin în recrutare (promovare apel voluntariat, verificare înscrieri etc.)
  • Repartizarea voluntarilor şi stabilirea programului
  • Alte solicitări punctuale

Cerințe

  • vârstă peste 18 ani; 
  • alocarea a 3 ore/săptămână pentru îndeplinirea responsabilităților enumerate; 
  • opțional, dar preferabil să ai experiență în coordonarea unei echipe sau gestionarea unui proiect.

Vei lucra cu cei 2 coordonatori la nivel naţional care îţi vor fi alături constant şi te vor sprijini oricând ai nevoie de ajutor. 

Persoanele alese vor participa la un training de 1 zi despre lucrul cu copiii instituţionalizaţi şi modul de organizare internă a programului educaţional Ajungem MARI.

Dacă dorești să te înscrii ca voluntar coordonator în orașul tău, te rugăm să:

3000 DE COPII ȘI TINERI

AU NEVOIE DE TINE CA DE AER!

 

TE AŞTEAPTĂ ALĂTURI DE EI LA URMĂTORUL MODUL DE VOLUNTARIAT.

COMPLETEAZĂ FORMULARUL ŞI TE VOM ANUNŢA CÂND RELUĂM ÎNSCRIERILE

Donații online

Ajungem Mari logo

AJUNGEM MARI

Str. Henri Coandă, Nr. 15, sector 1, București

Registrul Asociaţiilor şi Fundaţiilor: nr. 503/A/2013

office@ajungemmari.ro

DONEAZĂ

Asociația Lindenfeld

Cont: RO10 BACX 0000 0012 8851 7000

CIF: 32059804